טיפים למבוטח לאחר מקרה ביטוח

  1. מסרו הודעה על מקרה הביטוח מהר ככל הניתן בסמוך למקרה.
  2. מילוי והגשת טופס תביעה לחברת הביטוח .
  3. התייעצו עם עורך דין טרם מילוי הטופס ככל הניתן, שכן לכל מילה כתובה בטופס יש משמעות בקבלת התביעה או דחייתה.
  4. צרפו כמה מסמכים רפואיים שאתה יכולים, אי צירוף מסמכים יכול להוות עילה לדחיית התביעה.
  5. חברות הביטוח מחפשות כל אי דיוק שיוכלו למצוא בכדי לדחות את התביעה, שימו לב שאמינות ואחידות הדיווח והעובדות נשמרת לאורך התביעה.
  6. לא לציין סכומי תביעה בעת הגשת הטופס לחברת הביטוח. תמיד שמרו על זכותכם לתקן את סכום התביעה באם כתבתם אותו.
  7. יש לשתף פעולה עם נציגי הביטוח באופן של העברת מסמכים ומתן תשובות לנציגים השונים. אי שיתוף פעולה יכול להוות עילה לדחיית התביעה. במידה והוזמנתם לחקירה, יש להתייעץ עם עורך דין אשר ייתן לכם כלים להתמודדות עם החקירה, לרבות מתן תשובות אמיתיות ושמירה על קור רוח.
  8. שימו לב כי תקופת ההתיישנות בפוליסות ביטוח הינה 3 שנים וחשוב להגיש את התביעה לבית המשפט במסגרת תקופה זו.
  9. במקרה של קטין, תקופת ההתיישנות מתחילה מגיל 18 עד 21.
  10. יודגש כי רק תביעה לבית המשפט עוצרת את מירוץ ההתיישנות ולא די בהגשת טפסי תביעה לחברת הביטוח.
  11. ישנם מקרים בהם ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות, כגון התיישנות שלא מדעת או עילות מתחדשות ואף התנהלות חסרת תום לב מצד חברת הביטוח, ברם אין להסתמך על ההארכות הנ"ל ומומלץ להגיש את התביעה במסגרת תקופת ההתיישנות.
  12. דרשו תמיד מכתב דחייה בכתב!! גם אם קיבלתם שיחה אשר מודיעה על דחייה, חשוב לדרוש את דחייה בכתב.
  13. משרדנו ממליץ שלא לענות על מכתב הדחייה ולפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ.